Strona autorska Marty Gracz

NA KONIEC ŚWIATA I JESZCZE DALEJ

STRONA AUTORSKA MARTY GRACZ
CIRIKS

Niewielka, odizolowana planeta w odległej galaktyce, będąca głównym miejscem akcji. Z pozoru zwykła, skrywa jednak wiele tajemnic i odgrywa kluczową rolę w starciu różnych bytów.

ILMOWIE

Niemal nieśmiertelne istoty zdolne m.in. do podróżowania przez czas, odczytywania myśli, zmiany formy i bycia niewidzialnym. Żyją poza ludzkim rytmem życia. Ich celem jest ochrona równowagi we wszechświecie, jednak nie wolno im zabijać. Podlegają ustalonym przy ich stworzeniu prawom swojego istnienia.

MAGOWIE

Rasa posiadająca zdolności nadprzyrodzone. Po wojnie z Obcymi, ścigani przez władzę i osadzani w Rzeczywistości Urojonej. Dzielą się na Magów pierwszego stopnia i niższych stopni.

RZECZYWISTOŚĆ UROJONA

Alternatywny wymiar stworzony jako więzienie dla Magów. Nie do końca realna, nie do końca senna. Miejsce, gdzie czas i tożsamość ulegają rozmyciu.

FORMA

Zdolność Magów, Wiedźm, a także Ilmów do zmiany wyglądu, przeobrażenia się w innych ludzi, a w przypadku Magów i Wiedźm pierwszego stopnia – również w zwierzęta, przedmioty.  

DEMONY

Istoty pochodzące z innego wymiaru, współistniejącego z planetą Ziemia. Zdolne do przejmowania ludzkich ciał. Ich działania są destrukcyjne, kierowane żądzą władzy i chaosu.

ŚWIETLISTE ISTOTY

Duchowe byty wspierające Ilmów i ludzi, ale nieingerujące bezpośrednio. Przekazują wiedzę i ostrzeżenia poprzez myśli lub wizje. Porozumiewają się bez użycia słów.

RADA

Zgromadzenie powołane po wojnie do formalnego nadzoru nad resztkami społeczności magicznej. Choć oficjalnie miała pełnić funkcję doradczą, szybko stała się narzędziem kontroli. To z jej rozkazu Magowie i Wiedźmy trafiali do Rzeczywistości Urojonej. Podlegała jej Gwardia, która odpowiadała za ich tropienie i aresztowania.

PÓŁMAGOWIE

Osoby posiadające częściowe zdolności magiczne, często nie do końca rozpoznane lub rozwinięte. Nie należą w pełni do świata Magów ani ludzi, co czyni ich zarówno podatnymi na manipulację, jak i szczególnie wrażliwymi na wpływy zewnętrzne. Wykorzystywano ich w Gwardii do rozpoznawania Magów i Wiedźm niższych stopni.

BORL-GAN

Statek Ilmów pełniący funkcję wehikułu czasu i przestrzeni. To zaawansowana technologicznie jednostka, zdolna do poruszania się między wymiarami i czasoprzestrzenią. Borl—gan reaguje na myśli i obecność Ilma, będąc jednocześnie narzędziem podróży i symbolem ich oddzielenia od świata ludzi.

OBCY

Nieokreślona bliżej rasa z nieznanej galaktyki, która najechała Ciriks, doprowadzając do chaosu i wojny.

TUNEL CZASOPRZESTRZENNY

Zakazane przejście między wymiarami. Umożliwia podróżowanie między światami, ale dostęp do niego nie jest dla wszystkich.

kontakt@martagracz.pl

© 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Kopiowanie, powielanie i wykorzystanie tekstów i zdjęć z bloga bez zgody autorki jest zabronione.

Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 1994r. Nr 24, poz. 83).

Subskrybuj